farmorshobbyrum

Alla inlägg under mars 2023

Av Marita Jansson - 31 mars 2023 18:59

nu var det några dagar sen jag skrev. Inspirationen fattas en aning. P G A makens sjukdom. 

Jag har kört igång min släktforskning. Scrapbooking har jag lagt på is. Vet inte om jag får lust med den igen, vi får se. Jag har ju material kvar.

Jag lägger upp mitt träd på myheritage där jag även har DNA test. Det är spännande med alla matchningar man får, just nu ca 19 000 personer. Men alla kan ju inte vara släkt, de måste man kolla efter så man får de största segmentet på personen. Jag har även ett träd på ancestry även där med DNA. Men det kan skilja mellan dessa 2 i DNA matchningarna. 


Av Marita Jansson - 16 mars 2023 17:22

Varför jag var borta ett tag, var ju för att jag hade ingen dator. Den gamla pajade. Köpte en ny dator i mellandagarna. 

Och länken till kreativapinglan som jag har i ett inlägg funkar inte längre.


Av Marita Jansson - 16 mars 2023 17:01

Hej alla. 

Det var ett bra tag sen jag var här inne sist. Det har ju hänt en del. Jag håller fortfarande på med scrapbooking. 

Jag ska kolla runt lite på min egen sida , kanske de borde fixas till lite nytt. 

Jag återkommer. 

Har ju gjort en del nya grejer inom scrapperiet. Men först en nyare uppdatering.

Ovido - Quiz & Flashcards