farmorshobbyrum

Alla inlägg under april 2024

Av Marita Jansson - Lördag 20 april 15:58

Hej alla.

Jo då, jag lever. Men är vinglig som 17 och yrsel. Vågar knappt gå ute. Detta kommer att ta tid , när man har gått in i väggen. Jag har ingen brådska, jag är ju pensionär. Men vad gör jag om dagarna då. 

Blir mest tv tittande och stickning. Bara vara helt enkelt. 

Ska jag ner på stan så tar jag en Taxi dit och Taxi hem sen. Ibland måste man göra ärenden på stan. Hemleverans av matvaror har jag och det funkar jätte bra. 


Av Marita Jansson - Fredag 12 april 05:58

Jag skrev igår att det inte hade hänt så mycket. Men det har ju det. 

Nu går det inte att få in några smiles??!!

Nåväl. Jag har börjat stika. Har inte stickat sen 70-talet. Nu ska det bli en pläd av ett lurvigt garn i grått och vitt. Ska snart köpa en svart skinnsoffa med schäslong.

Jag har skrivit in mig på Wellobe, vikten Måste ner. Idag ska jag skriva in mig på NTC, träningen måste komma igång.Jag som hatar gym. 

Just nu är min balans skit dålig. Hörsel har blivit jätte sämre på kort tid. Innan så berodde balansen på stor påverkad av stress, med vinglighet, yrsel och tyngd över huvudet. Jag tog hand om min make hela förra året. Han har parkinson men är fortfarande klar i huvudet. Han går med rollator men har fallrisk. Jag gick in i väggen i höstas. Jag sa bara - Hej väggen. Fy fan säger jag. Man gick som man vore full dygnet runt. Det blev bättre när maken kom in på boende. Innan i höstas så blev det 3 explosioner hemma. Jag var så jäkla trött, arg, ledsen och irriterad. Jag sa till maken att flyttar inte du så flyttar jag långt åt helvete. Han fatta galoppen efter sista explosionen. Till biståndshandläggaren sa jag samma sak men med väldigt bestämd ton och några svordomar för att hon skulle fatta allvaret i hotet.

Nu är maken på boende men trivs inte och han vill hem. Har sagt flera gånger att de funkar inte att du kommer hem. Har även föreslagit annat boende men han säger nej. Dåså, då får han väl sitta där och tjura. För ha är en envis tjurig Rospigg av den gamla sorten. De yngre Rospiggarna är mycket trevligare och lättare att ha med att göra.


Ska till öronläkaren i slutet av april för att kolla vad som hänt med mitt öra. 


Fattar inte varför jag inte kan logga in här via mobilen? Är det någon som kan svara pp det???


Mossa mossa. Vi hörs o syns.

Av Marita Jansson - Torsdag 11 april 17:59

Ja, faktisgt så blev ni totalt bortglömda ett tag. Sorry.

Men å andra sidan så har de inte hänt nåt speciellt sen sist. Vet inte när jag skrev sist heller. 


Hjärnkontoret har haft fullt upp med planering av hur renoveringen ska ta fart mm. 

Har även gått med Wellobe och i morgon även ska testa på gym, som jag avskyr. 


Vingligheten är värre än tidigare p g a att hörseln oxå har blivit mycket sämre. Remiss skickad till öron läkaren för att kolla vad som är fel.


Vädret har varit lite si o så med. Snö ena dagen solsken andra dagen. Så är aprilvädret. 

























Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards